Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Udalak sinadura biometrikoa ezarri du herritarrek egin beharreko izapideak errazteko

2022/02/22

Sinadura biometrikoak paperean eskuz idatzitako sinadura ordezten du, eta herritarrak sinatutako dokumentuaren egiazkotasuna eta osotasuna bermatzen ditu. Sistema berri honekin, Udalak beste aurrerapauso bat eman du administrazio elektronikoa hobetzeko prozesuan.

Eibarko Udalak, administrazio elektronikoarekin zerikusia duten gaiak errazte aldera, sinadura biometrikoa ezarri du PEGORAn, Herritarrei Zerbitzua emateko Bulegoan, herritarrei tramiteak egiten laguntzeko eta haien optimizazioa eta eraginkortasuna hobetzeko.

Sinadura mota honi sinadura elektroniko aurreratu ere esaten zaio, eta aukera ematen du gailu elektronikoen (Tableta) gainean eskuz egindako sinadura-prozesuan pertsonen datu biometrikoak, ezaugarri fisikoak eta besterenezinak, atzitzeko. Sinadura biometrikoak paperean eskuz idatzitako sinadura ordezten du, eta sinatutako dokumentuaren egiazkotasuna eta osotasuna bermatzen ditu. Dokumentua eta sinatzen duen pertsona sinadurekin lotuta geratzen dira, eta ezin dira manipulatu edota beste dokumentu batzuetan txertatu.

Sinadura biometrikoa udal izapideetan baino ez da erabiltzen, eta ez da aplikagarria beste administrazio publiko batzuentzat egin daitezkeen izapideetan.

Datu biometrikoen sinadura- eta atzitze-prozesuak honako pausoak ditu:

  • Oinarrizko datuak egiaztatu ondoren (interesdunak eta sinatzailea identifikatzeko dokumentuak), PEGORAk herritarrak emandako informazioarekin betetzen du inprimakia eta, hala badagokio, eskabidearekin batera aurkeztu beharreko dokumentazioa digitalizatzen du, eta dokumentuak interesdunari itzultzen dizkio.
  • Eskabidea, formatu digitalean dagoena, sinadura elektroniko aurreratuko Tablet batean bistaratzen da.
  • Interesdunak Tabletaren pantailaren gainean sinatzen du, paper baten gainean sinatuko balu bezala, eta sinadura-prozesuan emaitza bistaratzen da.  
  • Azkenik, PEGORAk emailez bidaltzen dio eskaera interesdunari, erregistratuta eta elektronikoki sinatuta.

2021ean 10.000 eskabide baino gehiago sinatu ziren paperean

2021ean 10.000 eskaera baino gehiago sinatu ziren paperean, Eibarko Udaleko sail ezberdinei zuzenduak, eta, beraz, sinadura biometrikoak paper asko aurreztuko du, eta Udalak jasangarritasunarekin eta ingurumenarekin duen konpromisoarekin lagunduko du.

Ana Telleria Gobernu Irekiaren Ordezkaritzako zinegotzi arduradunaren hitzetan, “Sinadura biometrikoa ezarrita, Eibarko Udalak beste urrats bat eman du administrazio elektronikoa ezartzeko prozesuan (erregistro elektronikoa; jakinarazpen elektronikoak; espediente elektronikoa; datuak trukatzeko plataformei atxikitzea; beste administrazio publiko batzuentzako erregistro elektronikoa…), herritarrei ahalik eta zerbitzurik onena eskaintzeko eta Udalaren kudeaketa eraginkorragoa eta eraginkorragoa lortzeko helburuz.”.