Eibarko Udal Kirol Patronatuak, konfinamendu aldian, etxean kirola egitera gonbidatzen ditu herritarrak, bere webgunean jasotzen dituen ikus-entzunezko edukien bidez

2020/03/25

Helburua da eibartarrei baliabideak ematea ariketa mota desberdinak modu didaktiko eta errazean egiteko eta sasoi onean mantentzen laguntzeko. Eibarko Udal Kirol Patronatuaren www.eibarkirola.eus webgunearen bidez, hainbat bideo eta esteka eskura daitezke, herritarrei etxean ariketa fisikoa egiten laguntzeko.

Eibarko Udal Kirol Patronatuak, COVID-19 koronabirusak eragindako osasun-krisiaren ondorioz, martxoaren 14an ezarritako alarma-egoeraren ondoren bizi dugun egoera bereziaz jabetuta, herritarrei gogorarazten die garrantzitsua dela beren etxeetan kirola egiten jarraitzea eta konfinamendu-aldian aktibo eta forman mantentzea.

Horretarako, eta zerbitzu publikoarekin duen konpromisoari jarraiki, Patronatuak aukera ematen die eibartarrei ariketa fisikoa egiteko eta zaintza ez jaisteko egun luze hauetan erabil daitezkeen baliabideak eskuratzeko, www.eibarkirola.eus webgunearen bidez.

Egun hauetan abian jar daitezkeen hainbat diziplinari buruzko ikus-entzunezko material ugari dago Patronatuaren webgunean. Hala, Eibarko Udal Kirol Patronatuko Esteban Vouillozek aktibo mantentzeko egindako proposamenak nabarmentzen dira. Gainera, Bpxport enpresak proposatutako hainbat ariketa-motari buruzko bideoak ikus daitezke, eta hainbat entrenamendu-, elikadura- eta motibazio-proposamen ikus daitezke, hileko jarduera-egutegiarekin, Patry Jordanen kanaletik, eta dantza-koreografia batzuk, Fitdance Life kanaletik.

Bestalde, beste material mota bat ere badago, hala nola Valentziako Erkidegoko COLEFren proposamena, adinekoek etxean ariketak egin ditzaten; Mikel Izquierdo NUPeko (Nafarroako Unibertsitate Publikoa) katedradunaren eta haren taldearen proposamen osoa, 70 urtetik gorakoentzat, pertsona bakoitzaren funtzionaltasun-mailaren arabera; eta tutoretza eta dantza-koreografiak haurrentzako, Kidz Bob Uken kanalaren bidez.

Patronatuak adierazi duenez, lesioak saihesteko, “ariketa gure esperientziara eta forma fisikora egokitu behar da, progresiboa behar du izan kantitateari, zailtasunari, intentsitateari eta iraupenari dagokienez, eta erabat segurua, arropa eta oinetako egokiekin egin behar baita, baita inguru aireztatu eta oztoporik gabeko batean egin behar da ere”.

Era berean, gaineratu dute “gaur egun, 20 edo 30 minutuz, gutxi gorabehera, intentsitate ertainean, ariketa fisikoa egitea nahikoa izan daitekeela gure osasunarentzat onuragarria izan dadin”. Eta, gogoratu dutenez, “OMEren arabera (Osasunaren Mundu Erakundea), gure immunologia-sistema indartsu mantentzen laguntzen duen faktoreetako bat, hain zuzen ere, ariketa fisikoa egitea da, elikadura ona izatearekin eta alkoholaren, tabakoaren eta edari azukredunen kontsumoa murriztearekin batera ".

Egin kirola etxean.

Egin kirola etxean.